CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, September 8, 2008

Saje nak cerita.

Tak tau nak hapdet haper..takde menda sgt berlaku 2-3 hari ni..
posa...mmg masak hari2..tapi tak de mood lak nak snap gambar...
dari ari senin - jumaat aku masak..patut dah penuh dah blog ni dgan gambar makanan kan...
haih...takpalah...nnti2lah kalo rajin..

Nak cite...ari sabtu balik kg en. A kejap..kat PD..
bertolak lambat gak... kul 12 lebih..
sbb kemas umah dulu..(biaselah..tak suke umah bersepah..before pegi mane2..mesti make sure..sume keja siap...baru lega bijik mata..)
pastu..tunggu lak. plumber dtg rumah
paip bocor lah pulak..
pas dah settle sume....
gerak balik kg...

masa nak balik tu.mendunggg....mcm biase..kalo ujan..ape lagi kalo bukan jem kan..
kat sg besi..perggh..............seb bek bukan aku yg drive
kalo aku..mau kurus pahala posa aku..seb bek En. A yg teramat cool di dlm dunia itu drive..hiks..sian awak ye...ape leh wat...ekekkekekekeekek...saya nak drive awak tak kasik..:P

Ni gambar bawah ni..menunjukkan betapa jem nya area Sg Besi tu...ingatkan ada accident ker..takde pun...huhu..ntah nape ntah...slow mcm kura2..nak je aku turun keta..pastu gi kat depan sekali..pastu lempang dlm sedas dua....muahahahahahha..kan best kalo boleh wat gitu...

Perhatikan..awan mendung yg berarak...
Sampai kat Nilai, we singgah di Giant Nilai..nak beli buah tembikai..pastu.dah singgah..ternampak lak..Popia Inti otak-otak segera..Otak2 tau ..bukan Otak segera..muakakakkaka..
beli tu..then buah tembikai..tu jer...
smpi kg dlm kul 4:00...salam2 sume..rehat kejap.then tolong kat dapor...nak tolong ape pun..mak kata sume dah siap...
aritu hidangan spesel (kegemaran en. A) iaitu Mee Kuah aka Mee Bandung..
dgan ada lah lauk2 pauk sket tambah hidangan..in case ada yg nak makan nasik..x kenyang makan mee..hik..
Aku just tolong goreng2 kan otak2 segera tue..die mcm popiah tu..tp inti die otak2..setappppppppppp

korang gi lah carik nanti kat Giant..jenama die LAZAT..mmg seswai lah kan..mmg LAZAT.. ;p
pastu en. A ptong buah tembikai..siap2 seme dlm kul 6:45 gitu..
pastu..kat N9 buka posa kul 7:16..awal sket lah dari KL
pastu..pas buka...gi terawih lak..kat kg wat terawih 10 rakaat..13 termasuk witir
kat umah aku..buat 20...tapi aku salu buat 8 jek...11 termasuk witir lah kan...
dlm kul 10 smp umah..mata dah kelat..so tido..
sok pagi..kul 4:00 aku dah terjaga...mata dah set kot..
sedar2..tengok mak kat dapo..tengah bancuh air..
tolong2 cedok nasik, pastu..kejut seisi rumah..en. A, ayah, kak ngah n abg ngah..
pastu makan lar..
pas subuh..aku terlelap..sedar2....mak kelentang kelentung ngemas kabinet..
hik....aku tolong tengok jer..hihihii..
pas zohor gerak balik KL..mak bekalkan kerepek pisang, dan ubi.. (panas lagi..baru buat masa aku tengah siap2 nak balik)...pastu buah duku..musim kot..byak buah duku kat umah..nak makan petik jer..hiks..
pastu smpi KL..kul 3 camtu kot..singgah tesco beli lauk utk stok seminggu..
beli ikan baung (nak masak lemak cili api)..ikan tenggiri, udang,...pastu sayur2 sket
kalo smpat leh masak..insyaAllah..
pastu smpi umah..biaselah..mane de rehat..letak beg jer..angkat kain, pastu terus siap2kan barang nak masak...dan dok kemas ikan2 dan sayur2 seme..then start masak dlm 545 gitu..
siap seme dlm sejam kemudian..
semalam.menu simple jer..ayam masak gerasam (mcm asam pedas, cuma ramuan cili die tu ada tambah2 bahan2 lain..so rase die sgt lah mabeles..) , kobis goreng, sambal belacan, telur masin ..dan juga.buat sket sambal sotong+udang (en. A kepingin)...
Buah mangga..air soya bean...............
fuh..sedap..(kes puji diri sendiri :P)
gamba..yilek..takde mood nak amik gamba...
pas tu.biaselah...aktiviti biase..
then..kul 1130 mata dah layu...tidooooooooooooooooooooooooooo
en. A dok sudahkan lukisan die tue..
hish..ari2 melukis..pening paler aku...tapi tengok hasilnya..Walla...
pandainya en. A melukis....
clap clap clap.....cayalah abang...... :D
sekian cite kali ini................. tata.. :D

1 comments:

Anonymous said...

manyaknye aktiviti ms.tulip..rajin memasak..untung en.A. :)