CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, September 2, 2008

Ape yang dibuat Cuti 3 Hari?

Assalamualaikum korang..
Posa tak arini?..aha...pagi tadi sahur aper?
dah ada dlm otak dah nak makan buka aper?
aku tentulah dah ada..
dari semalam lagi dah ada...
menu utk sebulan pun ada dah ditulis..cuma mebi diadjust sket2 ...hiks..

Sonok tak cuti 3 hari?...
Tentulah kan..
ape aku buat ek 3 hari...

Ni dia..

SABTU
mcm biase..aktiviti mengemas segala debu di rumah..mengemop..mengelap.membasuh kain..En. A takde..pegi jumpe kontraktor..buat umah..
ada hal nk diskas sket....
petang dlm kul 5 die smpi ..then terus kuar...
memula pegi makan dulu...lapar..sbb tak lunch..bekfes nasik lemak.ingat kenyang smpi petang..sekali kul 4 dah kebulur..mebi kepenatan kot..cewah..alasan.walhal mmg kuat makan..hahahahah.. :P
pastu pas dah makan.. gi Jusco kepong..hajat di hati nak tengok wayang
tapi takde cite menarik..
pas solat maghrib kat saner..terus pegi jusco..saje lah nak soping tingkap..
sekali terbeli lak sandal dgan tunic..
gamba malas nak amik................ekkekekekek..
ada sale lah kat jusco..masa amik tak pasan..dah byar baru tengok..eh asal murah
rupenye ada diskaun..hik..best..rugi tak amik lapan blas lai...hahahahaahha

pehtu..dah beli ..we all pun belah dari jusco..
balik umah..tengok CD LOVE ..ala..versi indon tu..
besttt...sgt best....
smpi kul 1.30..baru tido..
sok pagi ada aktiviti lain...


AHAD

Kul 6:45 kuar gi LRT Gombak nun..nak pi mana?..dataran lah...hahahahahha...beria je kan..tp dah 2 tawun tau aku pegi sonok..lain rasenye dari tengok kat tibi mmg sengaja tak bwk keta..
x sanggup weh nak redah jem ...nek lrt lah..kan ada pengangkutan awam..gunakanlah ia sebaik mungkin..
smpi sana dlm kul 730 ..bekfes kat mekdi tu..then..jalan kaki gi dataran..

org masyaAllah ..ramai gilaaa
bersesak2..tp aku gi berdiri kat dengan DBKL tu...
dpt lah tengok lee chong wei..

angkasawan tu..berarak tk smpi DBKL pun...sombong ahh.mencik...
kalo die baca blog aku ni...
sila amik perhatian ye..ramai frust ok..yg ujung2..awak nape tak lalu kat DBKL tu
nape awak lalu separuh jalan..
tak baik tau..orang seme nak tengok awak...
sya sakit telinga tau..dgar org dok marah2 kat blakang saya...
lain kali..sila ye..sila berarak smpi abis jalan tu..smpi ujong
awak naik keta..bukan jalan..awak lambai2 jer
orang lain tu..siap berkawad..berpeluh2
nape org lain boleh.awak tak boleh?? ..huh...sya sgt marah aritu..sbb
ada orang cacat boleh je smpi ke ujung jalan
veteran ATM pun boleh..pakcik2 tu..pangkat Atok2 dah...rileks jer..dgan baju melayu seme
awak tu..lambai2 dari atas keta pun tak leh ker.....
tak bagus arr.awak pilih kasih...huhu.... :P
saya harap awak berubah demi bangsa, agama dan negara..(ahahahha.tetibe)
ye lar..awak pun tau..rakyat mesia ni bayar tax..kalo dgan tax tu.kerajaan dapat duit utk sponsor awak pegi bulan..ape salahnya awak lambai sket kat mereka kan... ?
Lee Chong Wei tak sombong pun...nape die boleh nape awak tak boleh
wah...panjangnye ketidakpuasan hati aku..
macamlah die baca..hahahahahhaa..aah..dulik..janji aku dah luahkan kan.. kot2 sedara mara die ker tebaca.. :P
sila sampaikan pesan ni ya.. muahahahahhaa.. :P

pas dah abis..dlm kul 10..gi SOGO jap..lepak2..pastu gi food court..gi makan..
aku makan Dim Sum jer..en A makan mee udangg..

smpi umah dekat kol 1++..pastu rehat kejap..sambung masak lak...
pastu iron baju...pastu tido..penatnye toksah ckplah kann..tapak kaki rase
tak leh pijak dah..hihihihiii...
pas asar..bangun..pegi beli barang dapor lak.maklumlah esoknya nak posa..
beli lah barang2 segala mak nenek (barang kering) mcm beras...bawang, cili etc etc..
dekat maghrib gak smpi umah..then mandi..makan, solat maghrib
pastu siap2 gi solat tarawih..first night..sangat teruja..

Smpi umah dlm 9:45 mlm..lepak2 jap..
tido dlm ku 11:30 camtu ....
ok setakat di situ saje cerita ari ahad..

ISNIN

Sebab terlalu penat..aku tak sahur pun..terlajak tido smpi kul 6++..huwaaaaaaaaaaaa
dah lah fes day..sgt frust...
seb bek malam tu smpat teguk air..tp ape lah sgt kan?
akibatnye...haus (only) smpi petang...kering gila tekak gua...
hadoiiii..tahan je lahhhhhhhhhhhhhhh
Bangun Subuh..then baring2..terlelap lak...kul 8 bangun.. kemas2 umah...kejut En. A..
then..ajak gi TESCO..

dlm kul 11..gi TESCO Jln Kuching..beli udang, daging beger, naget, hashbrown..(sume stock utk sahur..) sbb kadang tak lalu makan nasik kan..
pastu..dok pusing2..pepaham lah.. yg tak patut beli pun beli..ish3..

dah siap2 beli.smpi umah dlm kul 2:00 camtu..kemas2 barang
rehat jap..
kul 6 start masak...
cong ceng cong ceng...siap..dlm 30 menet..
simple jer menu
sambal udang, daging black pepper, buncis goreng dan ikan masin
buah lak..tembikai dan mangga...
air sirap.....................

malamnya..kul 8:25..dah di masjid..
solat isyak dan tarawih kat masjid
smpi umah kul 9:45..
camnilah insyaAllah rutin aku sebulan berposa nih...
Doa aku..agar diberi kekuatan utk menunaikan ibadah puasa dan tarawih tahun ni...
Semoga aku dapat menyempurnakan puasa dan tarawih tahun ni..(kecuali "cuti khas" bg wanita lah kan)

Aku : "Fuhh...penuh gak xtvt aku sabtu, ahad , senin aritue.."


1 comments:

mama-syira said...

amboi bz nampak..
biasalah isteri mithali. selamat maju jaya! ahaks!