CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Friday, August 10, 2007

kisah sayu anak jiran..

kisahnyer bermula begini...
dah lame rumah sebelah umah aku tu kosong..
ari tu tetibe ada tuan rumah dtg cat...dah saspek dah..mesti ade org nak masuk
yups..betul...
mmg ade org nak masuk...
one chinese lady with to daughters..
so cute.... but yet too weird..hmmm....

dipendekkan cite...dari minggu ni..aku x de kelas..
so everytime balik tu..for sure akan lalu umah jiran nih..
then..bile lalu sure nampak budak pompan due org ni
jerit "auntie,auntie..mari sini"..

aku ni mmg cepat suspicious..so x bani nak dekat..takut lah budak2 tu saje je main2kan aku yg comel ni kan...kekekkeke

pastu...aku masuk umah..aku dgar budak menangis..ok lagi..ingat mak die ader..
so die nangis smpi malam..
smpi hati aku terdetik.."mak die ni x pandai jaga anak ke hape??"

pehtu..the next day..aku gi keja cam biase..tengok umah die gelap..
ok..aku gi keja cam biase..balik kul 6:00..tetibe nmpak lagi 2 orang ni
jerit lagi.."auntie..auntie..mari sini"..
guess what? she was locked in her own house...kesian sgt...
i was like.."My God..sedihnyaa..what the hell is going on"...
aku gi kat dier..die nangiss jer....
then die ckp cina...aku x paham........ huhu..nyesalnya x bajar ckp cina..

pastu aku masuk umah jap..sementara ada jiran tu perhatikan dier..
aku masak2 tuk dinner..then hubby smpi..hubby lalu umah dier
nmpak about 2-3 people were standing outside the house..and keep asking that girl..
in chinese lah of course kan...

then..my hubby ni pegi sebelah..(hahah.mcm mak minah nak menyibuk je)...
tanya..lah sikit..
hubby aku ye ye je speaking...haram die x jawab
terpaksa gune translator sorang tu..hihi.jiran tu lah

kisahnyaaa..(setelah ditranslatekan dari bhs cina ke melayu)


budak ni umur dier 8 tawun..and her sister is 4 years old..
their mother left them from 8:00am - 12:00am every day...
pegi keja..carik duit
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

and u know what? dia tinggalkan biskut jer...
sedihnyaaaaaaaaaaaaaa... :(
and the best part of this story is budak ni mmg x burukkan langsung mak dier .. aku dpt rasekan yg she's been taught very well (or maybe been taught to shut her mouth)
of not saying anything bad about her mother... huhu...

and she doesn't go to school because her mother said...she's the one should take care of her sister...so x payah pegi sekolah...........sedih kan?? ....

and her father dah lame lari..huhu..lagilah nak menitis air mata ni...
i dun think she lied, because..biaselah..budak2..mane reti menipu...huhu...
then..after dah faham the story..i get back to my house..and amik roti kat rumah
and bagi lah kat dier
die refuse to accept that..katanya mak kta jgn mintak makanan kat orang..

masa tu adik dier yg 4 years tu..keep on cryingg..."mummy..mummyy.."...
waaaa..tersentuh naluri keibuan aku time tu..
rase nak nangis...tp tahan jer..
then aku pun dah penat...sambil dgar sorang chinese ni borak2 dgan dier

aku pun mintak diri dulu..tu jelah cite sayu anak jiran tu...

nota kaki: x tau jaga anak..x yah beranak lah..huh!!!!!!

0 comments: